maandag 11 maart 2024

Stampin' Up! Vrolijke Viooltjes/ Pansy Patch - Stempel Schatten Bloghop * Van Supersimpel tot Supersjiek!

   

Welkom bij de Stempel Schatten Bloghop!

Met deze bloghop zetten we vergeten stempelsets in het zonnetje!
Er zijn af en toe sets die je nog maar heel weinig voorbij ziet komen
terwijl het echt pareltjes zijn. Deze maand is het de stempelset
 Vrolijke Viooltjes die je op blz.27 in de Jaarcatalogus vindt.

Deze maand is het thema Van Supersimpel tot Supersjiek!



In mijn versie zie je 3 kaarten van beginner tot vergevorderde, dit
noem je ook wel Step it Up kaarten. Je bouwt een simpele kaart
steeds meer uit met een extra laagje of techniek.


BEGINNERS KAART


Voor de beginner of een simpele snelle kaart is de eerste kaart.
Het okergele Crushed Curry designpapier komt uit het dikke
Delightfully Eclectic pakket. Deze kun je in de Jaarcatalogus
vinden op blz.129.



De witte Basic White mat bestaat uit één laag, het viooltje
en de tekst zijn hier gelijk op gestempeld. Het viooltje is een
two-step-stempelset en komt uit de stempelset Vrolijke Viooltjes.
 De bloem en de blaadjes zijn in 2 stappen (met 2 verschillende stempels)
opgebouwd zodat er meer diepte ontstaat.

Omdat ik het wat té wit vond, heb ik met een Stampin' Blend en
 de dop hier wat spetters opgemaakt.


GEVORDERDE KAART


Bij de 2e kaart laat ik wat meer zien van het designpapier door
de mat een halve cm kleiner te snijden. De mat krijgt structuur
door hem te embossen met één van de drie 3D basisstructuur
embossingmallen, dit is een Online Only product.



Door het viooltje uit te stansen met de Viooltjes stansen en met
3D kussentjes ( Stampin' Dimensionals) op te plakken ontstaat
er meer diepgang. De tekst stanste ik op een strookje en plakte
ik ook met Dimensionals op.


VERGEVORDERDE KAART


Bij de 3e kaart pakte ik flink uit! Twee lagen designpapier en
wat meer gestempelde en uitgestanste viooltjes en blaadjes.



De tekst is met de heat embossing techniek op het Crushed Curry
cardstock aangebracht. Je stempelt met speciale plakkerige inkt
(Versamark) de tekst, strooit er wit embossingpoeder over en
verhit dit met de Heat Tool. Hierdoor smelt het laagje en krijgt
het zijn kleur. Er zijn diverse kleuren embossingpoeder.

De decoratiesteentjes zijn de Klassieke Strassteentjes die ik met
de donkere Calypso Coral Stampin' Blend kleurde.

Hop nu door naar mijn collega's voor meer inspiratie:








Creatieve groetjes, Annette

---

Gebruikte Producten voor deze kaart:

Deze en alle andere Stampin' Up!® producten zijn verkrijgbaar via mij.
Je kunt op de link onder het plaatje klikken en komt dan in mijn webshop
waar je met Ideal, creditcard betaald of via PayPal. Heb je dit niet dan 
verzorg ik graag jouw bestelling, mail hem door naar kreaneeltje@gmail.com.

2 opmerkingen:

  1. Prachtig! Wat een mooie, warme kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaarten Annette, en zulke mooie kleuren! Mooi hoe je laat zien dat je steeds beetje bij beetje toe kunt voegen, en met items lekker kunt combineren! Zo haal je lekker het maximale uit je stempelspulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen