dinsdag 5 juli 2022

Stampin' Up! Blessings of Home + Design a Daydream dsp * Aquareltechnieken + Kreaneeltje's Aquarel Actie

 
De Koffie&Kaart van vanmorgen stond in het teken van de
Wereld Aquarelmaand die in juli bij Stampin' Up! is.
Ik legde 3 basis aquareltechnieken uit.

Stampin' Up! heeft 2 soorten papier die je kunt gebruiken als
je met water gaat werken. Shimmery White A4 cardstock en 
Aquarel papier Fluid 100, ze staan op blz. 140 in de
 Jaarcatalogus.


Links zie je het Shimmery White cardstock en rechts het
aquarelpapier. Voor de aquareltechnieken van deze morgen
voldoet het Shimmery White cardstock ook, maar mijn voorkeur
gaat toch naar het aquarelpapier.


1. FAUX WATERCOLOR TECHNIEK


Dit is de makkelijkste techniek! Faux betekent nep maar deze
techniek geeft wel een beetje het watercolor effect.
Je maakt met je stempel een afdruk, in mijn geval met een
bloem uit de Blessings of Home stempelset.



En gaat met je kleine Aquarelpenseel over de gestempelde
 inkt heen wrijven zodat dit oplost. De Classic inkt van 
Stampin' Up! is op waterbasis dus lost zo op. Wil je meer
diepte dan kun je met wat inkt en het aquarelpenseel natuurlijk
nog wat toevoegen.


2. COLOR WASH TECHNIEK


Voor de Color wash techniek maak je met het grote platte
 aquarelpenseel eerst de ondergrond goed nat. Daarna pik je met
het penseel wat inkt op uit de deksel door het inktkussen als het
dicht is in te drukken. Ook kun je met de Classic Stampin' Ink
Refill er een druppeltje inkt in laten vallen.



Nu knijp je in je aquarelpenseel zodat er wat water uitkomt
en mengt dit met de inkt. Hoe meer water, hoe lichter de inkt.
Dit ga je nu aanbrengen op de natte ondergrond. Als de 
ondergrond goed droog is, zet je er een stempelafdruk op.


3. EMBOS RESIST + COLOR WASH


Voor de 3e techniek stempelde ik de grote bloem uit de stempelset
Blessings of Home met Versamark inkt, een doorzichtige plakkerige
inkt. Hier strooide ik wit embossingpoeder over wat ik liet
smelten met de Heat tool. Zo ontstaat er een plastic laagje.



Toen dit even gedroogd had ging ik er met de color wash techniek
overheen waardoor je dit effect krijgt. Poets met een tissue
nog even over de witte lijnen zodat ze weer wat witter worden.


KREANEELTJE's AQUAREL ACTIE


Koop jij tijdens de Wereld Aquarelmaand Juli bij mij het 
Aquarelpapier en de Aquarelpenselen, samen €27,- dan....



...krijg jij van mij deze Kaart kit GRATIS! Ik gebruikte het om de 
voorbeeldkaarten mee te maken. Met deze Kaart kit kun je 8 kaarten
maken, de kit bevat:

- 4 vellen gekleurd cardstock voor 8 basiskaarten
- 12 vellen (10 x 15.2 cm) van het Dagdroom/ Design a Daydream dsp
- 8 witte C6 enveloppen

Heb je vragen of wil je bestellen, mail dan naar

Volgende week dinsdag is de Koffie&Kaart op mijn Facebookpagina
niet live (ik ben een paar daagjes weg) maar komt er rond
10.00 uur wel een filmpje online met nieuwe aquareltechnieken.

Gezellig dat je er weer even was!

Creatieve groetjes, Annette

---

KOFFIE&KAART JULI KIT


Nieuwsgierig wat er in de kit zit, lees het hier!

Aanmelden kan t/m 8 juli via deze link.

---

Gebruikte Producten voor deze kaart:

Deze en alle andere Stampin' Up!® producten zijn verkrijgbaar via mij.
Je kunt op de link onder het plaatje klikken en komt dan in mijn webshop
waar je met creditcard betaald of via PayPal. Heb je dit niet dan verzorg ik
graag jouw bestelling, mail hem door naar kreaneeltje@gmail.com. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten