woensdag 31 juli 2019

Wegwijs Woensdag *Stempels schoonmaken met Stampin' Scrub®' & 'Stampin' Mist®'

Om je stempels makkelijk te reinigen en te onderhouden heeft Stampin'Up!®
de 'Stampin' Scrub®' en de 'Stampin' Mist® stamp cleaner'.
Beide zijn te vinden op bladzijde 182/183 bij de stempel accessoires.


De 'Stampin' Mist®' zit in een flesje (60 ml) met een spraydop en kost €6,-.
Het flesje is navulbaar en de grote fles (237 ml) kost €12,75.
Het flesje kun je makkelijk vullen als het op is met de grote navulfles.
Ik kocht beide 4 jaar geleden tegenwoordig zit er een moderner etiket op.



De 'Stampin' Scrub®' vind ik één van de fijnste producten van Stampin'Up!.
Ik heb nog nooit zo makkelijk mijn stempels schoongemaakt.
Omdat ik hem overal mee naar toe sleep, heb ik er mijn naam opgezet.



De 'Stampin' Scrub®' kost €22,- een heel bedrag maar het zeker waard.
Als je hem openklapt zie je twee zwarte pluche scrubmatten.



In de linkerhoek zie je drie druppeltjes staan, dit is de natte kant.
Hierop spuit je de 'Stampin' Mist®' en veeg je je stempels schoon.



In de linkerhoek op de tweede scrubmat staat een zonnetje.
Dit is de kant die droog blijft en waar je je stempel droog wrijft.

Als je klaar bent met stempelen is het goed om de 'Stampin' Scrub®'
een nachtje open te laten liggen zodat hij droogt, daarna kun je hem
dubbelklappen en opbergen.

Na verloop van tijd hopen de inktresten zich op in de mat en geeft je
 stempelafdruk een grauwe grijze afdruk nadat je hem schoongemaakt hebt.

Dan is het tijd om de 'Stampin' Scrub®' te reinigen.
Dit doe je gewoon onder de kraan, je laat de matjes in de houder zitten,
en maakt ze goed nat.
Met je vingers wrijf je over de matten totda.t het water wat er uit komt
weer helder is. Zelf gebruik ik hier een druppeltje Dreft bij en spoel 
net zo lang na tot de zeepresten verwijderd zijn.

Ik laat mijn 'Stampin' Scrub®' een poosje staan en goed uitlekken.
Is het meeste water er uit dan kun je hem in de winter bij de verwarming
laten drogen en anders gewoon een nachtje op het aanrecht laten staan
of buiten in de zon.

Heb je vragen of ben je zo enthousiast dat je hem gelijk wilt bestellen,
mail mij dan, kreaneeltje@gmail.com.


P.S. In de maand augustus verschijnen er geen 'Wegwijs Woensdag' berichten
i.v.m. de zomervakantie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten