vrijdag 15 maart 2019

Projectbeschrijving Doosje voor Memories & More kleine kaartjes met envelop



Hier komt de projectbeschrijving/tutorial van het doosje
 dat ik je afgelopen maandag showde in dit blogbericht.


De basis van het doosje is in inches , dit werkte wat makkelijker.
Ik heb hierboven het patroon getekend.
De maat voor de basis is 7-6/8" x 8-6/8" en dit ril je op 
alle vier zijden op 1" en 2".


Mijn basis is de incolor 2018-2020 kleur "Pineapple Punch'.
Als je de ruitjes en grijze stukjes weg hebt geknipt, ziet je basis er zo uit.
(een kwartslag gedraaid).


Vouw nu alle lijnen en draai de basis om en doe lijm op de vier lipjes.


Lijm nu het doosje in elkaar, zo ziet de basis er dan uit.


Lijm de vier stroken naar binnen en duw dit goed vast
met je vouwbeen.


De basis is nu klaar.


Het deksel maakte ik in de kleur 'Calypso Coral'.
Het deksel is 6-2/8" x 7-2/8" groot en wordt op alle vier de zijdes
gerild op 5/8" en 1-1/4". Knip hetzelfde weg als bij de basis.


Vouw alle rillijnen scherp met je vouwbeen.


Plak op de bovenkant alvast de gele mat (3-2/8" x 4-1/2") en
het kleine 'Memories & More' kaartje wat je uitgekozen hebt.


Smeer de vier lipjes in met lijm en draai voorzichtig de deksel op zijn kop.


Zet hier de basis bovenop en lijm nu de deksel in elkaar.


Dit komt er zo uit te zien. 
Door op deze manier het in elkaar te lijmen schuift het straks
makkelijker over de basis.


Haal ze uit elkaar als de lijm goed opgedroogd is.


Lijm ook bij het deksel de vier stroken naar binnen...


En druk ze aan en vouw ze scherp met je vouwbeen.


Laat goed drogen en klaar is de basis van het doosje.
Nu nog de buitenkant pimpen. 


Het koraal kleurige lijstje maakte ik met de 'Rectangle stitchend 
framelits dies'  en plakte ik verhoogd op met dimensionals.
De bloemen en blaadjes stempelde ik met de stempelset 'Bloom by Bloom'.
Ik knipte ze uit en lijmde ze bovenop het lijstje.


In het hartje van de bloemen plakte ik een 'Happiness ~Blooms enamel dot'.
Met de 'Well Written Framelits Dies' en de Bigshot stanste ik het woordje
'Hooray' 2x uit "Calle Me Clover' groen. 
Ik plakte ze op elkaar voor meer stevigheid.


In het doosje passen 4 á 5 kleine 'Memories & More kaartjes en enveloppen'.

Heel veel maakplezier!
Zet je in de reacties de link naar jouw gemaakte doosje, 
dat vind ik erg leuk?!

Fijn weekend!

2 opmerkingen: