donderdag 12 april 2018

Het Hippe Workshopplein in de Broodfabriek

Als je leest dat iemand die je al heel lang bewondert 
eindelijk in jouw buurt een workshop geeft,
dan zorg je dat je daar bij bent!

Afgelopen vrijdag 6 april ging ik naar de Broodfabriek in Rijswijk.
Het was creaweekend met dit keer het Hippe Workshop plein,
iets wat mij zeer aansprak vanwege de technieken die aan bod kwamen
maar natuurlijk ook vanwege de korte workshops.

Artjournaling, mixed media, scrapbooking, travelers notebook
om er maar een paar te noemen. Docenten die ik soms al lang volg
via blogs zoals o.a. Revlie Schuit.

Het liefst had ik een paar korte workshops gevolgd, helaas gaat dit nog niet.
Ik moest me er beperken tot één workshop vanwege mijn overgevoeligheid
voor geluiden.


De 'iemand' die ik al heel lang bewonder is Birgit Koopsen.
Zij gaf die vrijdag een workshop 'Gelliplate technieken' waarbij we 
een labelboekje gingen maken.
Zelf was ze er achter gekomen dat een albumpje van labels maken niet
lukte in deze korte tijd maar had daar deze oplossing voor verzonnen
(weet niet meer hoe dit systeem heet...).


De eerste techniek was met inkt omdat je na iedere keer printen
de gelliplate moet schoonmaken.


Van iedere techniek maakte je vier labels.


De tweede techniek was met acrylverf, hier kan je lagen blijven stapelen.


Niet helemaal naar mijn zin, ging om de techniek.



De derde techniek was met wateroplosbare krijtjes en acrylverf.
Dit gaf een beetje een waterverfeffect, ik was hier helemaal fan van.


Binnenkort maar eens ruimte op mijn werkplek maken om zelf
weer eens aan de slag te gaan.

Leuk dat je langs kwam!
Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten