vrijdag 21 november 2014

Een wollig wonder ?

 Niet alleen mijn nichtje en haar partner,
 maar ook haar ouders, mijn Oom & Tante, krijgen een kaart...
Hiervoor gebruikte ik de stempels van het sokje
 en de kleine letters van 'eline's babies'. 
De grotere letters zijn van 'eline's alphabet'.
Het sokje gaf ik stippels met stabilo pennen
en een stencil van Joy Crafts.
Ook hier maakte ik met mijn lichtbak en embossingsmal
een randje van Eline, dit keer de hartjes.
De envelop kreeg ook een hoekje "bubbels".

Mijn Tante vroeg pas naar een leuke wolwinkel
bij ons in de buurt. Voor de cursus "Marker middeltje"
bij Sary Maas moesten mijn vriendin Wendy en ik nog wol hebben.
 Zo kwamen wij bij "Studio Echt' in Alphen aan den Rijn terecht.
Wendy en ik keken onze ogen uit; wat een wol en garen,
wat een leuke winkel, wat een ideeën......
 Wij zochten woldikte 2,5/ 3. Dat in combinatie met de kleuren
 die wij nodig hadden, was ondanks de winkelgrootte,
nog niet zo eenvoudig.
De kleuren die wij zochten waren er wel maar dan ik katoen.
In wol kwamen wij uit bij deze bollen wol.
Boven ligt de rij met 'nederige' kleuren;
de kleurencombinatie van de rouw op Marken.
Onder de 'wilde' - of 'uit de rouw' kleuren.
 Beide kleurencombinaties hebben wel wat, daarom was 
het moeilijk om te kiezen.......

Vandaag rijden Wendy en ik naar Dordrecht
om het wolborduren van het Marken middeltje
te leren van Sary Maas. 
Een verslag volgt binnenkort !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten