donderdag 11 augustus 2022

Stampin' Up! Feel Good Stampin' blogshop * Black & White triple time stamping

  

 Welkom bij de bloghop van het Feel Good Stampin' Design Team!


Het Feel Good Stampin' Design Team bestaat uit een groep
Nederlandse Stampin' Up! Demonstratrice's die samenwerken
om de lezers/bezoekers van onze blogs te inspireren en hun
met onze Stampin' Up! projecten een goed gevoel (Feel Good)
te geven.

We hoppen iedere 2e donderdag van de maand met thema's die een 
'Feel Good Vibe' hebben. Deze maand is het thema Black & White.


Mijn Project

Stampin' Up! heeft op dit moment heel veel mooi zwart/wit
designpapier in hun assortiment, maar laat ik daar nou niets
van hebben....

Niet getreurd want natuurlijk is er altijd een mouw aan te passen.
Ik heb genoeg Basic White cardstock en zwarte inkt dus ging ik
op zoek naar een leuke techniek.

En zo kwam ik uit bij de Triple Time stamping techniek. Al
begon ik mijn oefenkaart eerst met 2 laagjes om even te wennen
aan al die laagjes die ik moest snijden.



Als basiskaart koos ik Basic White cardstock van 21 x 14.85 cm,
die je met de lange zijde boven rilt op 10.5 cm. Hierop komt een
 witte mat van 10 x 14.35 cm (die je later bestempelt).



De tweede laag is een witte mat van 8.5 x 12.85 cm met daar
bovenop een witte mat van 8 x 12.35 cm. Dus heb je nu 3 matten
en een basiskaart. Nu neem je de 1e & 3e mat en zet die met
2 glue dots tijdelijk vast aan elkaar. En hierop ga je de grote
bloemenstempel uit de Quiet Meadow stempelset stempelen.



Haal nu de 2 matten van elkaar en plak de grootste op de 
basiskaart, de kleinste op de witte mat en dan bovenop elkaar.
Snij voor de muurbloem een witte mat van 6 x 10.35 cm en
plak deze met dimensionals boven op de basiskaart.
En de double time stamping kaart is klaar.



Nu wilde ik natuurlijk er ook één maken met 3 lagen. Voor de
basiskaart sneed ik een A4 vel met de korte zijde aan de 
bovenkant op 10.5 cm door midden. De basiskaart is nu 
29.7 x 10.5 cm, die ril je op lange zijde boven op 14.85 cm.
Vouw hem met je vouwbeen dubbel.



Voor de eerste mat snijd je een stuk van 14.35 x 10 cm, deze
bestempel je later. De tweede laag heeft een witte mat van 12.35
 x 8.5 cm en een mat van 11.85 x 8 cm



De derde laag heeft een witte mat van 10.85 x 6.5 cm en een 
mat van 10.35 x 6 cm. Nu neem je de 1e, 3e en 5e mat en die
zet je met 2 glue dots op elkaar. Hier ga je nu op stempelen.
De grote en kleine bloem stempelde ik gelijk op de kaart
en de tekst en spetters stempelde ik eerst op een kladje af.
Lijm nu alle lagen op elkaar en dan op de basiskaart.


Download de projectbeschrijving

Klik op de afbeelding hieronder om naar de Youtube video te gaan
zodat je kunt zien hoe ik de kaarten precies maakte.



Hop voor meer inspiratie door naar mijn collega's die je hier
onderaan in het rijtje vind, eens kijken hoe zij het thema
gebruikt hebben.




Creatieve groetjes, Annette

---

Gebruikte Producten:

Deze en alle andere Stampin' Up!® producten zijn verkrijgbaar via mij.
Je kunt op de link onder het plaatje klikken en komt dan in mijn webshop
waar je met creditcard betaald of via PayPal. Heb je dit niet dan verzorg ik
graag jouw bestelling, mail hem door naar kreaneeltje@gmail.com

1 opmerking: