woensdag 17 februari 2016

21 dagen uitdaging !

In mijn mailbox vond ik eind januari de uitdaging om 21 dagen lang
aan Bijbelstudie te doen via www.bible.com of via de app
voor smartphone of tablet.

Ik hou wel van een uitdaging !

Ik maakte er voor mezelf een dubbele uitdaging van 
door alle Bijbelteksten te journalen  in een klein boekje.

Met het oog op de cursus die Gerrie en ik in maart voor onze kerk 
gaan geven, kon ik nog wel wat voorbeeldmateriaal gebruiken.

Het eerste leesplan wat ik koos over het gebed,
 was voor 4 dagen.

Soms een overdenking, iedere dag een Bijbelvers en de 
bij behorende Bijbeltekst was fijn om te beginnen....

en te oefenen met 'schrijven'.

Het tweede leesplan wat ik koos, bleek iets meer Bijbelstudie
in te houden en tijd te kosten.

Niet één Bijbelvers met tekst maar drie per dag !
En dat 10 dagen lang....

Dit zorgde ervoor dat ik mijn perfectionisme aan de kant
moest schuiven en gelijk het vers ging opmaken, wilde ik
ook nog wat anders op een dag doen.
Eigenlijk nog een soort uitdaging erbij dus...loslaten.

Dit was even wennen  (zie je, ik heb Jesus geschreven,
i.p.v. Jezus)......

....maar al snel kreeg ik de smaak te pakken.
Heerlijk letters tekenen.


Al waren sommige Bijbelteksten wel erg groot voor op
zo'n klein blaadje.


 Het bovenste deel van de rechterpagina 
zou best een mooie tatoeage zijn...niet ?

Soms is het lastig om een beeld bij je gevoel
te zoeken maar hier kon voor mij alleen het kruis bij.
Jezus nam mijn (en jou) zonden op zich.

Nu ben ik druk met het derde leesplan bezig.
Wat ik daar bij maakte , zien jullie binnenkort.

Kom je gauw weer eens langs ?







1 opmerking:

  1. Wat een bijzondere en creatieve manier om je geloof uit het dagelijkse bestaan te lichten! Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen