dinsdag 24 november 2015

Een knuffel voor een kind -hoe het verder ging !


In januari deed ik een oproep voor de actie die Ineke v/d Lagemaat
van "Blij dat ik brei !" voor dit jaar bedacht had voor 
de kinderen in de sloppenwijken van Floresti in Roemenië;
een knuffel voor een kind.

Sinds zij in 2009 zelf kennis maakte met het leed onder
de Roma-bevolking in Roemenië, zet zij zich in voor
de stichting Charis van de familie Kroon.
Zij zamelt geld in d.m.v. handwerkprojecten waaronder
o.a. een handwerkmiddag op dinsdagmiddag. 

Dit jaar had ik het voornemen om zelf deel te nemen aan de actie
want al hou ik niet zo van breien en haken, een knuffel naaien kan ik wel.
Het bleef door mijn burn out helaas alleen bij een voornemen...

Gelukkig waren er wel vele anderen die aan de oproep
gehoor hebben gegeven, FIJN!
Vanuit heel Nederland stroomde het handwerk binnen...

Naast zo'n 200 zelfgemaakte knuffels zijn er ook nog zo'n
70 gebreide dekens, mutsen,sjaals, wanten,sokken en
 ruim 200 truien in allerlei maten ingeleverd bij Ineke.

Alles bij elkaar zo'n 30 verhuisdozen vol !

Ineke bedankt op haar website iedereen hartelijk
die aan deze actie meegewerkt heeft !

Wil je kennis maken met Ineke en haar werk ?
Kom dan a.s. vrijdag naar Moerkapelle !

Hier vindt van 15.00 tot 21.00 uur de fair
 "Moerkapelle in wintersfeer" plaats van Woord & Daad.

Ineke staat met haar 'schapen' van One Flock in de stal en je kunt
 met een prijsvraag kans maken op een handgemaakt schaap met lammetje.

Waar precies ?
In Zuid-Holland op het erf van The Farm Shop, Dorpsstraat 6 
te Moerkapelle en bij alle winkeliers van het dorp.

Zie ik je daar ?






3 opmerkingen:

  1. Toppie, gefeliciteerd!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb jij alle dieren gebreid/gehaakt, die op de trap staan? Wow, leuk!
    Wij hebben in onze kerkgemeente mee gedaan aan de schoenendoosactie van Actie4kids. In elke doos moet o.a. ook een knuffel worden gestopt. Vorig jaar hadden we een aantal zelfgehaakte/gebreide dieren van gemeenteleden ontvangen. Dit jaar was dat helaas niet het geval. Ook ik heb niet gehaakt. Maar ja, wat niet is, kan nog komen. Volgend jaar dan maar (-:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee joh, ik ben niet gek op haken en breien....heel veel anderen gelukkig wel !

      Verwijderen