woensdag 26 augustus 2015

Pruimen delen


Vanmiddag tijdens het pruimen plukken,viel mij op
 hoeveel anderen net als ons genieten van de pruimen van onze boom.

Veel pruimen bevatten de lege pop van het lieveheersbeestje...

hier nog even iets dichterbij. Je ziet de vorm van het beestje
er nog helemaal in zitten.

Het leek net of deze vlieg kleine kussentjes aan
zijn pootjes had en hier de pruim mee op poetste. 
Wie weet wat hij/zij echt doet,
mag het mij vertellen !

Vlinders en wespen zijn meer van het uithollen
van de pruim. De laatste keer dat ik geprikt ben 
door een wesp/bij kreeg ik een flinke allergische reactie
en werd mijn bovenarm mega dik en moest
ik in Frankrijk naar de dokter die mij anti histamine gaf.

Ik blijf het schitterende beesten vinden,
ben niet bang voor ze.
Ben alleen wel alerter als ze in mijn buurt komen.

2 opmerkingen:

  1. Je pruimen zijn vast heel lekker omdat er zoveel kostgangers van mee eten.

    Las deze week ergens dat er insecten zijn die hun eitjes al op de bloesem afzetten zodat de larve in de vrucht gegarandeerd is van voedsel, eenmaal volgroeid banen ze zich een weg naar buiten.

    Aan uiteinde van vliegenpootjes zitten klauwtjes maar ze hebben ook voetkussentjes zodat ze op gladde oppervlaktes kunnen lopen en zelfs ondersteboven, dat is zeer waarschijnlijk wat jij op foto ziet.

    Altijd opletten en zeker in deze tijd van het jaar wanneer je allergie hebt voor wespensteken.

    Groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk is dat toch.... verwonder me altijd over alles om ons heen in de natuur.... Het zou toch ook te mal zijn als wij alleen van die heerlijke Pruimen mochten genieten.....
    Nazomergroetjes van huis tot huis

    BeantwoordenVerwijderen