vrijdag 14 augustus 2015

I am perfect just the way I am

Gewoon op een vrijdagmorgen in de vakantie
kwamen vriendin Gerrie en dochter Aafke
bij mij boekselen. Voor Aafke haar eerste
kennismaking met dit verschijnsel.

Gerrie had al een idee in haar hoofd,
ging aan de slag; knipte ogen en tekst 
uit een Happinez en kleurde er met aquarel omheen.
 Na twee uur  was haar pagina klaar. Geïnspireerd door
het lied "Open je ogen " van Bløf tijdens
de Passion dit jaar. 

Aafke gaf ik een opdracht uit het boekje
 van Loes Vonk, die ik bij een cursus van haar kreeg.

Zelf wilde ik aan de slag
 met mijn nieuwe stempel van MFT,
maar nog niets in mijn hoofd.
Had bij de kapper in een Happinez een 
kleurencombi gezien en een foto genomen,
dus die even opzoeken...
Mijn distressinkt erbij gepakt voor de 
paars,groen en gele kleuren.
Na een paar cirkels te hebben gedaan
toch meer kleur erbij gepakt. 
Paars is echt niet mijn kleur.
Na twee uur had ik de helft van wat je
 hier boven ziet op papier staan.
We hadden het over de verschillen tussen onze manier 
van werken en wilden allebei iets meer van de ander hebben.
Gerrie iets meer van mijn netheid/perfectionisme en ik
een stukje van Gerrie's  "gaan-en-zien-wat-er-ontstaat".

Aan het eind van de middag
had ik even tijd en maakte de pagina af.
Het oude papier met de inkt gaf nog
niet het beeld dat ik voor ogen had.
's Avonds mijn gelatos gepakt en
nog even wat meer kleur te voorschijn
getovert.

De tekst " I am perfect just the way I am"
past er perfect bij. 
Je bent zoals je bent.
Daar kun je niet om heen, je kunt het alleen
omarmen,accepteren en aanvaarden 
om je gelukkiger te voelen.





2 opmerkingen:

  1. Prachtige tekst, en leuk zo met die rondjes en het kleurenpalet.Leuk dat je dit samen doet, is toch net wat gezelliger (al kan alleen werken ook heerlijk zijn :-))

    Fijn weekend!

    Lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Samen boekselen levert een mooi gezellig resultaat op........
    Zomerse groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen