dinsdag 22 april 2014

Herinnering aan "Tante" Nel

Van jongs af aan ben ik altijd met de naaimachine in de weer geweest
en aan naaien met de hand had ik een bloedhekel.
Snapte dan ook niet dat "Tante" Nel ,voor haar plezier tafelkleden maakte
 met de hand. Hele lappen waarbij zij de naad vastzette met de hand.
Bewondering, dat had/heb ik voor haar. Omdat zij met zoveel geduld
 lappen stof van de markt omtoverde tot de tafellakens waar ik zo
gek op ben.
Zaterdag zag ik (tijdens het 50-jarige huwelijksjubileum van Nels zus) 
haar jongste dochter en ik vertelde haar van de 3 tafelkleden.
Hoe gek ik op deze geborduurde ruitjes ben.......
dat ze om de beurten op mijn tafel liggen en
 dat ik zo blij ben met deze herinneringen aan haar moeder.
"Tante" Nel is eigenlijk mijn nicht, 
maar door het leeftijdsverschil van 21 jaar
noemde ik haar altijd tante. 
Noemde....want zij is 6 jaar geleden overleden.
Vandaag is het haar geboortedag, zij had 64 jaar geworden.
Vandaag is ook de dag dat haar jongste dochter trouwt, 
als herinnering aan haar moeder !


1 opmerking: