vrijdag 21 maart 2014

Stoppen

Deze week veel gestopt in mijn proefsnee- en witwerklapje.
Al die gaten die ikzelf veroorzaakt heb,
 moesten nodig eens gevuld worden.
De open bredezoom werd voorzien van lommertjes,
dat was nog steeds niet gebeurd en in de e-cursus 
de 1e kennismaking met stoppen.
Het stopwerkrandje kwam daarna aan de beurt.
Het eerste stukje wat ik stopte, klopte volgens mijn gevoel niet...
Ik gebruikte wel 4 draadjes maar na nog een keer lezen,
bleek je voor 1 stop 8 draadjes totaal te gebruiken.
Alles werd ook zo pietepeuterig klein......
Aan de andere kant begonnen op de juiste manier,
nu alleen nog tekeningen leren lezen......want ik 
merk dat ik daar nog weleens de fout inga.
Gelukkig is dit een oefenlapje !

Merk echt wel dat het voor mij allemaal nieuw is,
maar door het te doen kom ik er vanzelf achter.

Waarom ben ik eigenlijk bij de steken van de 
lagere schoolhandwerklessen en de kruissteekjes blijven stilstaan ?
Ach, ben net 40 dus hoop nog vele nieuwe technieken te ontdekken.
Mijn 1e utterwerkje is zo'n nieuwe techniek....
en voor de eerste keer ben ik reuze tevreden !
 Mijn proefsnee- en witwerklapje tot nu toe, ben nu rechts bovenin
voorbereidingen aan het treffen voor sneewerk.
Binnenkort verschijnt de volgende les, ben benieuwd
wat dat weer gaat brengen !
In het klein loop ik aardig op schema.......
de grote lap is haast nog één groot wit vlak.
Maar dat gaat goed komen
(alleen niet voor 4 april, haha) !!!

3 opmerkingen:

  1. Wat ziet het al mooi uit, hier moet ik nog aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat je allemaal kan met naald en draad, wow! Daar kruipt heel veel tijd in denk ik, maar het loont, prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen