woensdag 19 februari 2014

Tjalkmanschuintje

Heb een week vakantie en dus heerlijk veel tijd 
om te borduren aan mijn wit- en sneemerklap.
Nou ja, borduren..kan beter zeggen puzzelen
met de steken die ik kan maken.
Ben op mijn proeflapje bezig. Ik heb ruimte gemaakt om
een klein randje stopwerk te gaan maken en wilde
 het tjalkmanschuintje uitproberen.
Boven het openraster waar later het stopwerk komt,
staan 2 randjes "tjalkmanschuintjes" met 2 verschillende diktes garen gemaakt, 
maar er verschenen geen gaatjes zoals op het voorbeeld,
eerder een gewone kettingsteek.
Misschien moest er toch een losgewerkt draadje tussen uit,
het onderste randje dubbele "tjalkmanschuintjes" gemaakt
met 2 losgewerkte draden en brodergaren 20 en het
bovenste randje met 1 losgewerkte draad en brodergaren 30.
Dit leverde ook niet het gewenste resultaat op....

Tussendoor met Stijn (DS) naar de Lego film geweest, 
was ontzettend leuk en knap gemaakt.
Bij thuiskomst verder gaan kijken en lezen en toen viel het kwartje....
Kijk maar naar het bovenste randje,
daar is het tjalkmanschuintje met  de gaatjes, jippie !
(heb de kettingsteek net anders gemaakt,tja....zo simpel, ahûm)

4 opmerkingen:

  1. Het is vaak een kwestie van goed lezen, soms wel 5x of meer.Het ziet er goed uit, veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi vind ik het en wat fijn dat het kwartje dan valt hé...zo herkenbaar ;) Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ben jij goed bezig!!! Puzzelen levert dan toch wel weer wat op, he, succes verder!!! Komt helemaal goed, zie ik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch nog helemaal goed gekomen. Erg Mooi is dit.

    BeantwoordenVerwijderen