maandag 18 juni 2012

Afscheid met een staartje

Vandaag nam ik afscheid,
afscheid van mijn knalrode keuken.
De kleur is "zelfverzekerd" van Histor,
ben zo gek op die verf vanwege de leuke namen.
Het servies van Oilily inspireerde me
voor het kleurgebruik,een vrolijke boel.
Achter het servieskastje prijkt 
de kleur"sinaasappel"op de muur.
Dit schilderijtje 
maakte ik ooit van decoupage met servetten.
Hierachter zit de kleur "zoentje" op de muur.
De knalgroene tafel heeft de naam "peterselie".
De twee turquoise stoelen zijn "hip" 
Manon (DD) koos roze,werd ook "zoentje"net als de muur.
Toen Stijn (DS) toe was aan een grote mensenstoel,
koos hij zijn lievelingskleur; knalgeel (geen historkleur).
Deze vertrouwde kookhoek,
met het oude fornuis van mijn schoonmoeder,
verdwijnt .....
net als de nostalgische inbouwkast.....
(wat zal ik die ruimte missen)
de losse koelkast,de magnetron....
(mijn eerste luxe apparaat zo'n 17 jaar terug)
en mijn leuke stippel vouwgordijnen
(die ik zelf maakte met stof van de Ikea van 1 gulden de meter).
Als het aan Stijn ligt,bewaar ik ze op zolder.
Hij vindt ze zoóóó mooi voor als hij later groot is.
(Lief hé !)
Dag lieve,oude vertrouwde keuken.
Bedankt voor al die fijne jaren !!!
Vandaag is het geschied !
De sloophamer is door mijn keuken gegaan
en het "leuke" is dat Willem en ik hem samen sloopten.
Het staartje..... is een gelukstreffer voor het keukenblok.
Voorlopig heeft hij nog even een tweede leven gekregen;
als tijdelijke keuken in onze schuur.


3 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige kleuren had je!!!!!!! Ben wel benieuwd naar je nieuwe keuken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat je weer zo'n gezellige keuken terugkrijgt waar je heel veel jaren plezier van hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, dan zit je nu even in de rommel, ben benieuwd naar je nieuwe keuken! Veel succes met rommelen!

    BeantwoordenVerwijderen