maandag 16 oktober 2017

Stoppen is verslavend

 Ik kan jullie vertellen dat het stoppen erg verslavend is
en o zó leuk !!!

 Ieder vrij momentje ga ik er voor zitten om
de naald door de stof te weven.
En wat gaat dat heerlijk op en neer, op en neer
volgens het patroon.

 Het geeft rust en lijkt wel een beetje op mindfulness.
Tenminste als je éénmaal het patroon doorhebt.
Ze zijn niet altijd makkelijk en ik kan het ook niet 
voor de tv doen net zoals bij kruissteken.
Ieder stopje heeft een ander rijgritme en vraagt concentratie.

Deze stoppen zijn een onderdeel van een pronkrol
gemaakt door A. Holstege uit Hengelo.
Zij zat op de Mariaschool in het Larinksticht in Enschede.

De originele stoplap komt uit de collectie van
Museum Twentse Welle in Enschede.

Evelien Verkerk van Nederlands gebreid 
heeft dit patroon gemaakt en het gratis patroon
staat op haar site.

Ik verwonder mij over deze twee patroontjes. 
Bij beide ga je 2 over en 2 onderdoor maar 
toch kan je daar een ander patroon mee maken.
Er gaat een nieuwe wereld voor mij open.

3 opmerkingen:

  1. Dit is de beste zentherapie!
    Knap resultaat. Mooi als je zo een kussen of... maakt.
    Bij mij vandaag een naaiwerkje met het machien maar ik sta vandaag met een foutief bericht in de blogrol, dat ik niet weg krijg, maar als je op mijn blog klikt ( en niet te titel )dan krijg je wel het juiste te zien. ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat mooi! Maar daar heb ik echt geen geduld voor hoor! Knap.

    BeantwoordenVerwijderen