zaterdag 1 juni 2019

Bloghop Creatieve Harten: Watercolor



Gezellig dat je bij mij langs hopt tijdens de maandelijkse bloghop 
van de Creatieve Harten.
Mijn collega's en ik hopen jullie dit keer te inspireren met
 diverse watercolor technieken.


Mijn bijdrage begon deze week met aquarelpapier, inkt, een stempelblok,
 een spritzer gevuld met water en een craftsheet.
De craftsheet is het bruine vel op de achtergrond die waterafstotend is
en waar je dus lekker op kunt kliederen.


Met de spritzer sprayde ik het aquarelpapier goed nat.



Ik drukte mijn stempelblok op het inktpad met de lichtste kleur
dat is in mijn geval het gele "Pineapple Punch'....



en drukte deze op het natte papier en wreef er over.



De tweede kleur die ik gebruik is 'Coastal Cabana' een blauwgroene tint.
Naast mij ligt een rol keukenpapier waar ik mijn stempelblok aan afveeg
en het craftsheet tussendoor mee schoonmaak.



De donkerste kleur bewaar je voor het laatst, hier is dat 'Highland Heather'
een paarse lavendeltint.



Word je vel te droog dan spray je tussendoor gewoon weer wat water erop.


En dit is de nog natte achtergrond. Het liefst laat ik hem aan de lucht
drogen dat geeft het mooiste resultaat. Heb je haast dan droog je hem
met de heat tool, een soort föhn.



Ondertussen maakte ik nog wat achtergrondjes en testte of je
dit ook met het 'Shimmery White' papier van Stampin'Up! kunt doen.
Dat lukte! Het voordeel is dat dit papier wat dunner is en je kaart
er niet zo zwaar van wordt (scheelt weer portokosten).

De volgende dag ging ik aan de slag met het zelfgemaakte designpapier
en de Nederlandse stempelset 'Vlinderdans'.


En dit is het geworden! 



Deze achtergrond is gemaakt op het 'Shimmery White' papier
wat een klein glimmertje bezit en prima geschikt is voor watercolor.
Het vlindertje stempelde ik eerst en hier gebruikte ik ook dezelfde
techniek als op de achtergrond voor.



En hier zie je het resultaat met het aquarelpapier van Stampin'Up!.
De vlinders kleurde ik in met een aquapainter en inkt.

Heb je vragen, stel ze gerust!
Mail ze naar kreaneeltje@gmail.com.

Hieronder staan de linken naar mijn collega's waar je nog veel meer
inspiratie kunt opdoen, geniet ervan!

Een fijn weekend verder!







5 opmerkingen:

  1. Super Annette, de inkt aanbrengen met je stempelblok...dat is ook een goed idee! Jouw karten zien er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaartjes, heel goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kaartjes weer Annette. Altijd leuk om te kliederen met water en inkt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nog eens heerlijk kliederen Annette!
    Je kaartjes zijn lekker fleurig geworden. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen