maandag 19 februari 2018

Vierlande merklap Ancke

Een aantal jaren geleden waren een aantal dames 
in blogland in de ban van de Vierlande merklap.
Kijk maar eens bij Willy van : 'De tante van Tjorven'.

Zo'n merklap kwam ook op mijn verlanglijstje te staan.
Op zoek naar een nieuw kruissteekwerkje besloot ik om
te starten met deze merklap van Wiehenburg, de Ancke.


Ik borduur op Belfast linnen van Zweigart, dat is 18 draads/46 counts.
Een uitdaging voor mijzelf om zo'n grote lap zo fijn te borduren.
Het zwart is DMC 310 en het rood DMC 816.
Het patroon gaf DMC 814 aan maar dat vond ik te donkerrood.


Het was even wennen aan de draden zo dicht op elkaar,
maar dankzij een leesbril lukt het mij en is mijn eerste bloempot klaar.

Ik hoop 1x per maand jullie mijn vorderingen te laten zien.

Leuk dat je even langs kwam!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten