vrijdag 13 oktober 2017

Stoplap A.Holstege

Op mijn wenslijst prijkt al heel lang het maken van een stoplap.
In 2014 bij de activiteitendag van Merkwaardig heb ik 
een workshop gevolgd waarin ik hiermee kennismaakte.
Hier lees je daarover.

Al een poosje bezig met researchwerk over stoppen.
Atelier Soedidee gaf/geeft dit najaar zelfs een leuke cursus hierin.
Ik had hier graag naartoe gegaan maar helaas kan ik hier nog
 niet aan deelnemen met mijn beperkte energie.

Ook kwam ik daar mooie patronen tegen. 
Daar ik nog niet veel ervaring heb, durfde ik de patronen nog niet aan.

In het 'Vakje per week' project zag ik wat stoppatroontjes voorbij komen,
wilde hiermee aan de slag gaan maar wist nog niet hoe.
Totdat ik dit berichtje las op het blog van anneleindesign.

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken.
 Met een patroontje van het 'vakje per weekproject' geoefend of 
het mij lukte op 14 draads linnen wat ik nog in huis had.
En het lukte !

Via de site Nederlands gebreid het patroon gekopieerd
 en er gisteren mee begonnen. 
Het patroon lezen was even wennen zoveel keer over en onder
 draadjes door is toch wat anders dan een kruissteek.



Je stopt in verticale richting door, dus zo komt het er uit te zien.
Was al op de helft met het rechterstopje toen ik ontdekte
 dat hij eigenlijk aan de linkerkant hoorde.
Het uithalen is een crime dus laat het maar zo.
Zit er toch iets van mijzelf in deze lap.

Annelein schreef al dat als je eenmaal de smaak te pakken hebt,
je graag door wilt gaan en dat klopt....


Fijn weekend allemaal !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten