zaterdag 30 januari 2016

Extra Stempelclub "Birthday Blooms"

Woensdagavond gaf ik een workshop met de Superleuke
home deco kit "Enjoy the little things" van Stampin'Up!.
Helaas geen foto's gemaakt...mobiel zit vol en camera vergeten.

Donderdagavond wel aan mijn camera gedacht toen ik een 
extra Stempelclubavond gaf op verzoek van (ex)collega Nel,
haar dochters Anita & Annemieke en vriendin Margreet.
Zij konden tijdens mijn geprikte Stempelclub "Birthday Blooms" niet.

 Deze avond stond de "Birthday Blooms" stempelset in de spotlights
 en het bijpassende "Birthday Bouquet" design papier.
Van te voren had ik 3 voorbeelden gemaakt, je krijgt er hier maar 2
te zien omdat we aan de derde niet toegekomen zijn.
Ook voor mij is het even aftasten......

Al speciale kaart deze avond een "Z-fold" kaart, binnenkort
laat ik jullie mijn kaarten beter zien en geef ik een beschrijving.
Ik maakte 3x dezelfde basis maar gebruikte andere kleuren en
ander design papier, dit zorgde voor 3 andere "jasjes".

De "Birthday Bouquet"-serie kan je leuk combineren met
de "Honeycomb Happiness" stempelset uit de Sale-A-Bration folder.
T/m 31 maart is het feest bij Stampin'Up! en kun je bij iedere besteding
van € 60,- een cadeautje kiezen uit de speciale Sale-A-Bration (SAB) folder.
Ik gebruikte voor mijn voorbeeld de ballonnen in combinatie
met de schattige honingraatpapier embellishments,
zijn die kleine bolletjes niet super schattig ?

We begonnen met de ballonnenkaart, waar ze kennismaakten
met het inkleuren met een aquapen. Eerst even oefenen op
het gridpapier voor ze het echte werk aandurfden.
Ik vind het leuk als mensen hun eigen fantasie gebruiken
en niet mijn voorbeeld precies namaken. Dankzij Margreet
weet ik nu dat een ballon ingekleurd met de "Soft Suede" inkt
prachtig is. Zelf had ik dit anders nooit snel gekozen.

Annemieke vond het leuk om er een andere tekst op te plaatsen
met meerdere kleurtjes.

Anita vond in de roze restjes nog een stukje met een 
geschulpt randje en maakte er deze versie mee.

Nel koos voor een fellere ballonkleur (Watermelon Wonder)
en vond het labeltje van haar buurvrouw zo leuk dat zij het nadeed.
Doen we in feite toch allemaal wel eens !

En zo werd uiteindelijk de kaart van Margreet.....
....die de honingraatbolletjes even open showde. 
We laten ze plat omdat het anders niet te versturen is.
Nou ja, wel te versturen maar dan zijn ze platgedrukt eer
de ontvanger ze ziet, dat is zonde.

De ballonnen inkleuren was een goede opwarmer
voor de veel grotere bloem van de "Birthday Blooms"stempelset.

Annemieke vond de kaart met zelf veel patronen stempelen
en de fellere kleur erg leuk. Zij koos ervoor om het kleine
bloemen stempeltje met de bruine "Soft Suede" inkt te stempelen
op een witte basis. Gelijk weer een heel andere uitstraling.

Margreet volgde mijn voorbeeld bijna helemaal, maar
koos voor een stoerdere binnenkant met "Mint Macaron" papier
i.p.v. het zacht roze "Blushing Bride".

Anita was niet zo weg van de grote bloemenstempel, te klassiek.
Zij vroeg of zij met de "Just for you" stempel van de
"Botanicals for you"-stempelset uit de SAB-folder mocht gebruiken.

Van Nel haar 2e kaart heb ik geen foto, zij gebruikte mijn roze
voorbeeldkaart om na te maken.

Het was een gezellige avond !
Het leuke is dat de helft van de groep over twee weken
nog en avond komt stempelen, dan met de "Going Places"-serie.




1 opmerking:

  1. Leuk om te lezen dat de avond zo geslaagd was en de club over twee weken weer aanschuift aan je knutseltafel. Jullie hebben mooie kaarten gemaakt. Die honingraadbolletjes geven wel een bijzonder leuk effect aan de kaarten!

    BeantwoordenVerwijderen