zaterdag 16 mei 2015

Textiel Festival Leiden 2015 -vervolg-

Tijdens het Textiel Festival waren er
 in de Pieterskerk korte opstap workshops.
Ik schreef mij in voor de workshop
'Staphorster knopen' van Erica Patberg.
En maakte er mijn eerste 'Staphorster- of death head knoop.

Op de Arts&Crafts markt waren veel handgemaakte,
eigentijdse producten te koop, o.a.......
 Vezelwerk van Annelies Verhijde......
 glaskralen van Ginkyo......
 Russische poppen van Atelier het Haantje en
gebreide sieraden van koperdraad

Het project de Rode loper verbond
kunstenares Resi van der Ploeg met Merkwaardig,
de merklappenvereniging waar ik lid van ben.
Zo ontstond de 'Mierenhoop'.....
vol met mierenkussentjes geborduurd door de leden.
Ik had het borduurlapje in huis maar het lukte niet 
om hem op tijd af te hebben.

De Vrouwen van Nu werden aan kunstenares
Astrid Vlasman gekoppeld.
 Op de rode loper van textielresten
hingen glamourbenen.....
 gemaakt door de leden van Vrouwen van Nu
in zilver,wit en goud met diverse technieken.

De Technische Universiteit van Eindhoven stond er met werk 
van de industrial designers.....
Ruben Daems,  Eef Lubbers,
 Leonie Tenthof van Noorden &
 Florentijn Proost.


 De landelijke textielorganisatie LOKK,
de landelijke organisatie kant kunst.....
werd aan de Leidse kunstenares Barbara van Druten
gekoppeld.
Zij maakte deze digitale collages waarin 
digitale kanten vliegertjes.....
overlopen in gekloste vliegertjes
gemaakt door de leden van LOKK.

Vandaag is de laatste dag om naar het Textiel Festival
 in Leiden te gaan van 10.00 tot 16.00 uur.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten