woensdag 13 mei 2015

Londen # dag 2 : Portobello road, Anthropology en Jamie Oliver


Vorige keer vonden we dit zo leuk,

daar wilden wij beiden graag naar terug;
Portobello Road.
 We waren vroeg op stap gegaan en er
was nog weinig te beleven.....


Zelfs onze favoriete bakker was nog niet open.
 De etalage was al om te watertanden.
 We liepen gewoon verder, de straat is erg lang.
Kijk eens naar die super radijsjes !

In een supermarkt op zoek naar kleine verpakking 'Weetos'
(ontbijtgranen waar mijn vriendin Martje gek op is)
zagen we dat het prinsesje een naam gekregen had;
Charlotte Elizabeth Diana.
 Een prachtig eerbetoon aan Joe Strummer,
de zanger van punkrockband 'The Clash'.
Het nummer "Should I stay or shoul I go"
heb ik grijs gedraaid.
 Blij werd ik van dit winkeltje vol 
met knopen en.......
 lint ! 
Helaas kon ik zo 1,2,3, niet verzinnen
waar ik iets voor nodig had.
 Mijn favoriete winkel,
lekker truttig Engels, Cath Kidston.
 Kocht er voor Stijn (DS) een eierdopje
in de vorm van een paleiswachter.
 Ik was verliefd op de zwarte trui met sterretjes 
die ik vasthoud,maar de pasvorm was raar.
 Manon (DD) wilde graag zo'n hoed maar 
25 pond had ze er niet voor over.
 Op de terugweg was de "Hummingbird bakery" open.
 Prachtige taarten....
 zo één zou ik er ooit nog eens willen bakken.
 Wij namen cupcakes mee !

 In Londen lopen er heel wat huizen met de ronding 
van de straat mee.

Vier jaar geleden hadden we in de buurt 
een hele leuke kaartwinkel gevonden.
Manon had blaren en was niet happig om zo maar 
te gaan lopen zoeken. Kreeg haar zo ver dat we richting 
een ander metrostation liepen en daar zag zij een 
luxe beautywinkel. Ze zocht iets van huidverzorging
van Ole Henriksen (zegt mij niets).
 Terwijl Manon geholpen werd, kreeg ik het aanbod
om mijn nagels te laten lakken. Vanwege mijn werk 
(,mijn kleine nagels) en het tuinieren zijn ze altijd kort
en lak ik ze zelden. Maar ik hou wel van gepriegel
aan mij zelf.
 Onderweg naar Regent Street hebben we heerlijk geluncht
bij 'Le Pain Quotidien'.
 We voelden ons er gelijk thuis.....
en gratis wifi.

Manon wilde de beautyshops bij warenhuis
'Selffridges' bewonderen.....
 op die leeftijd was ik er ook gek op !
 De taxi's worden gesponsord door vele merken...

Dit is de winkel waar ik naar op zoek was;
Anthropologie !
Hier ook weer schitterende papierbloemen in de etalage.
 Wat dacht je van deze tas ?
 We kochten er beiden een theekopje 
in het delfts - of chineesblauw.
 Mocht je boekenkast je vervelen,
maak van je boeken dan een letter.
 Even getwijfeld maar boeken in je koffer
wegen erg zwaar.

Genoeg geshopt.
terug naar de hotelkamer om wat te rusten.....
 en te snoepen van de cupcakes.

Heb even heerlijk geslapen voordat we
op weg gingen naar Piccadilly Circus.
 Manon wilde erg graag haar nieuwe schoenen aan.
 We namen de dubbeldekker,
wat is dat leuk daar bovenin.
 Piccadilly Circus, het plein bekend om 
de fontein met het beeldje Antheros
(vele denken Eros).....
 en natuurlijk de lichtreclames.
 Manon ontdekte in de verte een restaurant
van Jamie Oliver.Daar moest gegeten worden.
 Gelukkig was het al erg laat en was er plek genoeg.
Met zo'n lekkere kipburger wil ik best op de foto !
Mmmmmmmmm.

3 opmerkingen:

  1. Zo te zien hadden jullie een heel fijn reisje! Portobello Road is ook een favoriet van ons :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zo door Londen te banjeren, en ook heel vermoeiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een superleuk verslag. Wil over niet al te lange tijd nog eens naar Londen en zoveel leuke winkels in een straat is wel heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen