woensdag 11 maart 2015

Moestuinseizoen is geopend, vandaag is het biddag

Zaterdag haalde Willem de frees door mijn kasje.
Ben anders bang dat ik door de ruiten ga !
Mijn vader zorgde voor groenteplantjes......
Dan is het altijd de vraag, wat is nou wat ?
Kijk, zie echt wel het verschil tussen sla en kool.
Maar het verschil,tussen bloemkool, spitskool en
broccoli is al wat lastiger.
Daarom poot ik gewoon dezelfde bij elkaar.
Ik pootte ze gisteren !
Volgens mij is dit bloemkool !
Een nieuw seizoen met nieuwe tuinhandschoenen.
Leuk hè, die roze kleur ?
Het liefst doe ik dit met blote handen, 
maar dan heb ik  'vieze nagels' en een grijze gloed
 over mijn handen na het wassen en boenen.
Gisteren ging ik lunchen met mijn jarige dochter
in Hotel New York in Rotterdam. 
Ter ere van haar 16e verjaardag.
Daar kon ik natuurlijk niet aankomen met 
mijn poezelige tuinhanden.
Ik tuinier dit jaar in stijl, zien jullie dat ?
Ook mijn gieter is roze.
Gelukkig neem ik zelf de foto's anders 
zouden jullie denken dat ik familie ben 
van Tante Til van de Familie Knots;
een kloddertje roze hierrrrrr !
Ook mijn fleece jack is namelijk roze,
maar dat is al een oudje hoor.
Gelukkig heb ik meer kleuren gieters,
zodat jullie het niet gaan geloven !
Mijn vader is zo blij als de lente er aan komt,
dan kan hij weer sla eten.
Hier schreef ik er al eens eerder over.
Zijn er nog meer mensen die ook last hebben van hoesten of
een kriebelig gevoel na het eten van sla uit de winkel ?
Het oude hekje is aan vervanging toe.
Het nieuwe is al gekocht via Marktplaats 
maar moet alleen nog op zijn plek gezet worden.
Door het heerlijke lenteweer een begin gemaakt
met het verwijderen van het onkruid in de moestuin.
Jaha, ik weet dat ik laat ben !
We voerden ook weer de discussie; spitten ja of nee ?!
De frambozen moesten nog gesnoeid worden.
De zomerframboos bloeit op tweejarig hout,
 de takken die vorige zomer gegroeid zijn.
De herfstframboos bloeit op takken die dit jaar groeien.
Dat is wel handig om te weten, als je dit jaar
tenminste nog frambozen wil eten.
Ik heb het meeste verwijderd,
nu binnenkort de frees erdoor 
en het zaaien kan beginnen !

Vandaag is het biddag.
Vroeger heette het; Biddag voor gewas en arbeid.
Een dag waarop gebeden wordt voor een goede oogst
 en een zegen op het werk dat je mag doen.
Maar tegenwoordig is het ook een dag,
die je er aan herinnert, dat je in alles wat je doet
 afhankelijk bent van God.
Dat je op Hem mag en kan vertrouwen
en dat Hij naar je luisteren wil.
Leg al je zorgen in gebed bij Hem neer.

1 opmerking:

  1. Nog van harte met jullie huwelijksdag! En de verjaardag van jullie dochter.
    Biddag, dit jaar ben ik niet naar de kerk geweest, voelde wel raar. Maar dankbaar ben ik wel en daarvoor heb ik veel redenen: mijn man en kinderen, ons mooie huis, de rustige plek waar wij wonen met cultuur, scholen, vrijetijdsbesteding, mijn werk, onze gezondheid, lieve vrienden en goede buren.
    Vrede en vrijheid, gevulde supermarkten en de mogelijkheid boodschappen te doen.
    Het lijkt inmiddels wel een DANKdag. (-;
    Ik ben ook dankbaar en bid dat het zo mag blijven.
    Fijn en gezegend weekend!
    Groeten van Judith

    PS: jouw kas, daar ben ik wel (gezond) jaloers op. Mooi hoe alles 'in zijn begin' staat: lente op komst en het vooruitzicht op groei. Leuke foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen