woensdag 25 februari 2015

Ik denk na

Bij het patroon van de biscornu kreeg je de tip
om de naamletters uit de 1e cursus van
 de 'handwerken van het eiland Marken' te gebruiken.
Tijdens het borduren van mijn 1e letter vond ik hem te klein.
In de 2e cursus 'doorborduren met handwerken van Marken'
waren ook nog patroontjes van krulletters 
maar die waren het ook niet.
Mijn juiste lettergrootte vond ik in 'Merklapmotieven en hun symboliek'
 van Albarta Meulenbelt- Nieuwburg.
Alleen is hier de 'A' een Friese variant.
Denk nu even na hoe of ik dit ga doen.
Ga ik de Friese letter borduren (dan ben ik snel klaar)
of ga ik het patroon aanpassen naar een duidelijker letter A ?

-wordt vervolgd-

1 opmerking:

  1. Ik zou het aanpassen zodat het een beetje meer Marken is maar goed dat zou ik doen het is een mooi mapje.

    BeantwoordenVerwijderen