donderdag 25 september 2014

Ik ga het nog leuk vinden......

"Zomerpost" is een onderdeel van de 2e cursus:
 "Doorborduren met de handwerken van Marken"
van Margreet Beemsterboer.
Vorig jaar met de 1e cursus vooral bezig geweest
 met de handwerktechnieken van Marken 
en nu gaat de pronkrol centraal staan. 
Zien jullie dat roze slakje ?
Dat is een meetlint, mij van de zomer in Duitsland
cadeau gedaan. Het speldenkussentje kreeg ik
van mijn schoonouders zo'n 20 jaar geleden vanuit
Oostenrijk waar zij toen op vakantie waren geweest.

Ik ben bezig met "Zomerpost" dat ons 
van de zomer al toegestuurd werd. 
Het gaat niet zo hard want alle clubs zijn weer gestart,
informatieavonden op de scholen van de kids, 
veel verjaardagen en andere leuke dingen gedaan.
We zitten weer in het druk,druk,druk schema....
Ik ben bezig met het vastzetten van de linten
met de openzoomsteek;helemaal met de hand.
Ondertussen denk ik alvast na over de pronkrol.
Hoe groot  ga ik hem maken?
 Wat wil ik erin hebben en in welke volgorde ?
En natuurlijk wat krijgen we nog meer toe gestuurd
van Margreet en Marcella.
De achterkant geeft een leuk effect.....
de blauwe stippeldraad is van het patroon.
Heb om eerlijk te zijn altijd een hekel aan met de hand naaien gehad,
maar ga het met deze linten bijna nog leuk vinden....
of zal het komen door de steek ?
Dan ga ik voortaan al het herstelwerk 
met de openzoomsteek doen, :) !

1 opmerking:

  1. Wat leuk, ik ben er ook aan bezig en heb net het laatste lint erop genaaid. Dit is een heel fijne manier om te lintjes er zo op te naaien. De open zoomsteek heb ik altijd graag gemaakt, een heel secure manier om te bevestigen.
    Veel succes met het vervolg!!

    BeantwoordenVerwijderen