maandag 4 augustus 2014

Boontjes doppen : doperwten

Doperwten....
echt gek ben ik er niet op.
Maar dat ben ik op geen ene peulvrucht als de boon dik is....
Totdat ik vorig jaar van mijn vriendin Wendy
een doperwtpeul in handen kreeg en zij vertelde dat
het zo lekker was om de boontjes rauw te eten.
Nu prijken er in mijn tuin ook doperwten en loop
ik er regelmatig langs om te 'snoepen'.

Vorige week had ik er zoveel hangen dat ik
 wel een maaltje kon plukken.....
Kijk eens, hoe leuk ze op een rijtje liggen als je de peul open maakt.
En als je de peul verder opent, wijken ze uiteen en zie je
hoe de doperwten gegroeid zijn.
Ik dacht dat ik wel een maal had maar nadat alle doperwten
 gedopt waren was het echt niet genoeg voor 4 personen,
dus maar een krop sla erbij gepakt.....
Maar ze waren lekkerder dan die uit een potje !
Volgend jaar er maar meer zetten !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten