maandag 21 juli 2014

Te pruimen

Er staat een ladder in de boomgaard,
waar vaak een klein,blond ventje opstaat
om te snoepen van de pruimen.
Want pruimen zijn er weer in overvloed.
Niet alleen dat kleine ventje is daar te vinden....
ook de anderen uit mijn gezin zie je met regelmaat,
met een dikke wang,uit de boomgaard komen.
Niets is zo lekker dan een "verse" pruim net van de boom.
Ik geniet van de vele tweelingpruimen....
die ik tijdens het plukken tegenkom.
En stop ook met regelmaat een pruim in mijn mond.
Helaas verdwijnen er ook veel pruimen op de grond,
ik zie het als een traktatie voor de dieren in de tuin,
want als je er één opraapt, zitten er vaak mieren of oorwurmen in
of vlinders bovenop.
Vrijdagmorgen vroeg stond ik op de ladder in de tuin
om een emmer vol te plukken.
Op de vraag wat Stijn aan zijn juffen wilde geven
als bedankje voor dit schooljaar,
 antwoordde hij ;"een zak pruimen".
Nou vond ik een zak niet zo, dus kocht ik 2 dienblaadjes, 
stopte ze vol met de pruimen....
cellofaantje en strikkie erom en een kaart
om te bedanken !

Voor de kinderen is de vakantie begonnen......

3 opmerkingen:

  1. Ik zit te watertanden, ze zien er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och wat geweldig leuk zo'n presentje voor de juffen!! En wat boffen jullie met die overvloedige oogst! Hier geen pruim aan de bomen, helemaal niks! Geen idee waarom trouwens... Kan ik niet even een kilootje komen halen ;)??
    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm, wij mochten ook al genieten van de pruimen, die wij van onze buren kregen. Lekkere jam gemaakt en een pruimensausje (-:
    Een heel leuk en smakelijk idee om de juffen te bedanken.
    Geniet van jullie vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen