zaterdag 1 februari 2014

Vernaaide linten in februari

Deze maand borduurde ik 2 linten, voor mij nummer 8 en 9.
Nummer 8 is het drakenlint met....
aan de andere kant een bootje met lantaarns erboven
(dit heb ik van een uitleg van Margreet hoor,
 ik zelf zag dit er niet in...).
Het 9e lint doet mij aan een Noorse trui denken met deze ster.
Een mooi geometrisch motief. 
Mijn merklap kreeg ook zijn eerste randje kleur.
Ik koos ervoor om de goudgele kleur op het patroon
van Margreet Beemsterboer te veranderen in rood.
Margreet koos de goudgele kleur omdat heel vroeger
 in de 17e eeuw het zwarte borduurgaren na het vele wassen
verkleurde in deze goudgele tint.
Ik koos voor rood omdat de klederdracht van Marken veel
rode tinten bevat en ik erg gek ben op rood.

Tot de volgende maand !

4 opmerkingen:

  1. Het zijn echt bijzonder linten. Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, lint nummer 9 heb ik gebruikt voor een telefoon hoesje. Zal het een keer op mijn blog zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het rood kleurt er ook erg goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh, wat mooi!! Elke keer als ik dit borduurwerk zie beginnen mijn handen te jeuken, maar ik heb gewoon teveel andere dingen onder handen........:(

    BeantwoordenVerwijderen