zondag 20 januari 2013

Verschil


Tussen beide foto's zit nog geen 24 uur maar wat een verschil.
De zonnige foto nam ik woensdagmiddag, de koele foto donderdagmorgen.
Voor mij is de bloei van de toverhazelaar altijd de opening van het nieuwe tuinseizoen....

Deze week maakte voor mij ook een verschil...
Na 14 jaar mij volledig te hebben gewijd aan het moederschap,
pakte ik de draad weer op van mijn oude beroep;
activiteitenbegeleidster.

Na ruim een jaar zoeken & solliciteren is het mij gelukt
 om een baan te vinden die bij mij past.
En ik heb geluk....het is in het verzorgingshuis een dorp verderop;
dus lekker dichtbij.
Wel is het wennen dat ik 24 uur buiten de deur ga werken.
Een hele verandering voor mij en mijn gezin....
maar ik weet zeker dat het ons gaat lukken
(met af en toe wat meer stressmomenten en wat hulp).

Afgelopen donderdag begon mijn 1e officiële werkdag met 
de cursus "Attent op de cliënt".Even opfrissen en nadenken
over hoe je met je cliënt en elkaar omgaat.

Vrijdag begon het echte werken....
ik smeerde mijn broodtrommel; lette goed op de tijd;
bracht zoonlief naar school en ging aan de slag.
Wat genoot ik van het omgaan met de oudjes...
en wat was ik 's avonds moe van alle indrukken en informatie !
(en ik ging nog op stap naar vrienden van Amstel live...pffff)

Hoop dat ik snel een oplossing vind
om alles goed te laten verlopen....
(een naschoolse oppas voornamelijk !)


4 opmerkingen:

  1. Veel plezier met je nieuwe baan. Fijn dat het in de buurt is. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lijkt mij dat bijzonder om na 14 jaar weer aan het werk te gaan! Ik hoop dat het je bevalt en wens je veel plezier.
    De stempel is een stofje (in het poppenhuisdoosje) en is volgens mij van Tilda. Erg leuk om mee te knutselen!

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! En dat komt vast goed het vinden van een leuke/goede oppas...

    BeantwoordenVerwijderen