zaterdag 5 januari 2013

Sokken/wanten kerstboom

In mijn blog "mijn geheime troef" (klik)van 10 november
schreef ik over mijn moeder die sokken had gebreid voor
de kerstboom van Ineke van de handwerkgroep "Blij dat ik brei",
waar ik met regelmaat aanschuif om te handwerken.

Ineke deed in maart een oproep om mee te breien 
aan een kerstboom vol wanten en sokken 
voor stichting Charis in Roemenië.
Willy (tante van tjorven) deed via haar blog in november
ook een oproep om  mee te helpen breien.

En gebreid werd er !
Er kwamen sokken binnen uit heel Nederland en zelfs een pakketje uit Duitsland.
  Iedereen reuze bedankt !
In de zaal van Christengemeente Bethel in Boskoop
stond tijdens de kerstdagen de boom vol wanten/sokken.
 Van Ineke kreeg ik deze foto waar zij poseert bij de boom.

Deze maand gaan de breisels op transport 
naar de familie Kroon van stichting Charis,
die samen met een aantal medewerkers,
woont en werkt onder de Roma's in Floresti Roemenië. 

4 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een warm en knus initiatief! Super idee, goed bedacht en het doel is het zeker waard.
    Welke zijn van jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig resultaat. Er is flink gebreid. Ik zie mijn sokken hangen, leuk! Ik had al een paar keer op haar site gekeken, maar daar stond nog niets en googelend op internet vond ik ook niets. Een geslaagd project van Ineke.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen