zondag 30 december 2012

Nat Gent

Afgelopen vrijdag de 28e december toog ik naar Gent.
Mijn dochter Manon heeft via een blog Sophie
leren kennen en wilde haar heel graag ontmoeten.
Ik wilde al heel lang een keer naar Gent,
dus konden we het mooi combineren.
De mannen van ons gezin bleven thuis.
Vanaf het moment dat ik voet op Gentse aarde zette,
regende het. Eerst miezerde het,daarna harder.
Ik had zelfs geen zin om mijn fototoestel te pakken...
Gelukkig werd het eind van de middag iets droger
en heb ik nog wat plaatjes geschoten.
Ondanks het weer heb ik heerlijk rondgestruind.
Van de grotere winkelstraat tot de kleine zijstraatjes
op zoek naar leuke winkeltjes.
Mijn schoonzus had het over en mooie papierwinkel.
Ik vond Schleiper, en walhalla voor iedereen die graag tekent/schildert.
Heb hier heerlijk op mijn gemak rondgekeken
(kon mijn kletsnatte jas even drogen),
of het de winkel was die zij bedoelde weet ik niet.
In de Jan Breydelstraat vond ik "Fallen Angels"(klik).
Twee piepkleine winkeltjes naast elkaar,volgepropt
met nostalgische kaarten,poster,speelgoed,etc.
Helaas niet echt een scrapwinkel of handwerkzaak gezien,
maar heb ook nog lang niet heel Gent gezien.
Manon klikt in het echt ook heel goed met Sophie,
dus we zullen nog wel een keer die kant op gaan.
Dan hoop ik wel op beter weer !

Voor de thuisblijvers kocht ik "Gentse neuzen" of Cuberdons.
Een snoepje met frambozensmaak.
Naar mijn smaak te zoet,maar Willem (DH) vindt ze heerlijk.
(foto geleend van http://www.polledemaagt.com)

Morgen ga ik oliebollen en appelflappen bakken !
Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling !
Tot volgend jaar !

1 opmerking:

  1. Mooie sfeerfoto's van Gent. Ik ben er in mijn middelbare schoolp[eriode geweest, maar daarna nooit weer. Ik ga het onthouden. De snoepjesneuzen zien er heeeeerlijk uit...

    BeantwoordenVerwijderen