maandag 4 juni 2012

Slakken in overvloed

Mijn tuin zit vol met slakken...
met schitterende huisjes op hun rug.
Met wie ik al jaren een haat-/liefdeverhouding heb,
als ze zich volvreten aan mijn hosta's.
Dit jaar stikt het ineens van de naaktslakken, 
(of komt dit omdat ik de huisjesslakken aardig uitgeroeid heb ?)
Van die vieze,slijmerige,gladde slakken
(waar ik als klein kind zout opstrooide....)
 die blijven plakken aan je schoenen
als je er (per ongeluk) op gaat staan.
Ik vind er niets aan.


Iemand een tip om van die nudisten af te komen ?


1 opmerking:

  1. Nee, Kaneeltje, echte tips heb ik niet, alleen weet ik wel dat naaktslakken grotere vreters zijn dan huisjesslakken. Ze zetten weleens schalen met bier in de tuin en dan verdrinken ze, niet diervriendelijk, wel milieuvriendelijk...

    BeantwoordenVerwijderen