dinsdag 8 mei 2012

Van emelt tot....????

Gisteren zag Stijn (DS) een libel in het gras...
nee joh, dat is geen libel dat is een hooiwagen.
En weet je dat zo'n hooiwagen uit de emelt komt,
dat heeft Opa mij geleerd.
Emelten zijn kleine roofdieren voor jonge plantjes in de moestuin.
Als er nieuwe plantjes staan ben ik altijd extra alert op vreterij.
Door een rondje rond het plantje weg te graven hoop ik de boosdoener te vinden.
Zo weten mijn kinderen precies hoe ze er uitzien
 en hebben ze al menig emelt plat getrapt.


's Middags komt er een vriendje spelen,
ze graven heerlijk gaten, op een nu nog lege plek van de moestuin.
 Ik hoor Stijn het verhaal van de emelt vertellen......;
"en weet je wat er dan uit die emelt komt....
een STROWAGEN !"

Ik heb staan schaterlachen......

Tijdens het zoeken naar plaatjes (op internet) voor bij deze blog,
kom ik er weer achter dat dit niet de hooiwagen is,
maar de langpootmug.
(van kinds af aan, haal ik deze twee door elkaar)
En dit is dus de hooiwagen.
Morgen maar even het juiste plaatje bij de juiste naam laten zien,
voor ik hem met hetzelfde euvel opscheep
(en jullie het ook verkeerd aanleer) !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten