woensdag 14 december 2011

Het feest gaat door......

Gisteren was mijn grote dag; ik was jarig !
En vandaag gaat het feest door !
Ik geniet na met al die cadeaus die op mijn dressoir staan.
Wat ben ik verwend door al die lieve mensen om mij heen.

Als kind vond ik het altijd jammer dat ik een week na Sinterklaas jarig ben.
Binnen een week overladen worden met cadeautjes,
terwijl het jaar zo lang duurt en ik zo gek op cadeautjes ben.
Een beetje jaloers was ik op mijn broer want hij had 2 periodes in het jaar;mei en december.

Ik heb ook al jaren  een dubbelgevoel bij december....
Zonder verjaardag is het al zo'n drukke maand boordevol feest.
Regelmatig had ik last van decemberstress i.p.v. een feestgevoel.
Kan ook niet anders als je net als ik stressgevoelig bent,
soms tijd voor jezelf nodig hebt om je hoofd leeg te maken
 en niet teveel prikkels ineens kan verwerken.
Maar toch met deze snelle wereld mee wilt gaan....
met tijdschriften vol met
 het perfecte huis,het perfecte kerstdiner en die gelukkige families.

Dit jaar lijkt het anders...
Er is een soort rust in mij...
Zelfs meer rust als toen ik tijdens mijn depressie
boordevol anti-depressiva zat.

Ben ik dan toch ouder en wijzer aan het worden ?

1 opmerking:

  1. Van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag en wat ben je heerlijk verwend. Fijn dat je dit jaar de rust hebt gevonden en van dit alles rustig kunt genieten.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen